La Mostra de Cinema Africà de l'Aliança Francesa i el Museu del Cinema arriba a la seva quinzena edició

El programa d'aquest any consta de tres ficcions i d’un documental. S’ha programat una proposta variada temàticament, estilísticament i geogràficament que proposa una mirada al continent africà a través de les càmeres i dels ulls de quatre realitzadors d’aquest continent.

dilluns 27 de gener de 2020

Quinze edicions i més de 60 pel·lícules projectades. La Mostra de Cinema Africà arriba a la seva edició número quinze i aquest any torna a oferir als espectadors la possibilitat de projectar una certa mirada a Àfrica a través dels ulls i de les càmeres de diferents realitzadors africans.

La mostra la organitzen conjuntament l’Aliança Francesa de Girona i el Museu del Cinema i aquest any projectarà tres ficcions i un documental amb la idea de mostrar un tast del cinema que es realitza en aquest continent on el desenvolupament del cinema com a indústria i com a mitjà d'expressió varia segons els països colonitzadors de cada àrea, però la producció cinematogràfica africana és abundant i interessant alhora que desconeguda

La primera sessió serà el divendres 7 de febrer a les set de la tarda. En aquesta sessió es projectarà Keteke de Peter Sedufia. Ens traslladarem a la Ghana dels vuitanta. Una parella, Boi i Atswei, residents a Puna, decideixen que el seu primer fill ha de néixer a Akete, la seva ciutat natal. En apropar-se la data del part, es posen en marxa, però per mala sort perden el tren. No hi ha un altre mitjà de transport. En el seu intent de no perdre el següent, prenen una decisió errònia i acaben enmig del no-res. Arribaran a temps a Akete o correran perill la mare i el nen?

El film documental Amal realitzat per l’egipci Mohamed Siam es podrà veure el divendres 14 al Museu del Cinema. Un documental de personatge sobre Amal, una noia consentida que s’està buscant a si mateixa en l’Egipte postrevolucionari.

El divendres 21 de febrer serà el torn de la pel·lícula congolesa Félicité d'Alain Gomis. Félicité és una dona independent i orgullosa que treballa de cantant en un bar de Kinshasa. Quan puja a l'escenari, sembla deixar el món que l'envolta i oblidar les preocupacions quotidianes. No triga a captivar el públic amb el ritme de la música i les seves poderoses i melancòliques melodies. Però un dia, el seu fill pateix un greu accident. Mentre és a l'hospital, Félicité intenta desesperadament aconseguir els diners necessaris perquè l'operin.

La darrera sessió serà el 29 de febrer i la protagonitzarà el film malià Wulu de Daouda Coulibaly. Realitzat el 2016 la pel·lícula ens explica la història de Ladji, un jove que treballa com a aprenent de conductor de minibús a Bamako. Quan se li nega l'ascens que espera, decideix contactar Driss, un venedor de drogues que li deu un favor. Driss li ofereix l'oportunitat de transportar càrregues de cànnabis i cocaïna al Senegal. Un thriller que retrata la complexa realitat del narcotràfic al Sahel.
Tots els films es projectaran en versió original subtitulada al castellà.

Les projeccions començaran a les 7 de la tarda i són gratuïtes. L'aforament és limitat. L'assignació de places es farà per estricte ordre d'arribada.