Títol | [Genoveva de Bravant i el comte Sigfrid] |
Lloc | França |
Cronologia | 2a meitat del s.XVIII |
Registre | 01957 |
El teatre d’ombres va arribar a Europa a través de comerciants, viatgers i missioners jesuïtes, i prengué el nom d’"ombres xineses" per la seva procedència oriental. Les figures occidentals eren ben diferents de les orientals: de dimensions més reduïdes, de fusta, cartró i més tard també de metall, articulades i d’un sol color. Representaven personatges de llegendes populars, de petites històries i escenes còmiques. Un dels espectacles amb més èxit fou el de François-Dominique Seraphin (1747-1800), que actuava a la cort francesa de Versalles, i després al seu teatre estable de París, primer a les galeries del Palais-Royal i més tard a Montmartre, on el teatre va perviure fins al 1870. Utilitzava diversos tipus de siluetes, amb tiges i fils, i fins i tot mecanismes que les accionaven. Representava títols que esdevingueren clàssics com Le Chasse aux canards, Le Magicien Rothomago, L'Embarras du ménage i Le Pont Cassé. Aquestes siluetes, atribuïdes a ell, s’acompanyen d’una inscripció que pot fer referència als personatges que representen, Genoveva de Brabant i el seu espòs, el comte Sigfrid, protagonistes d’una història recurrentment narrada i representada a Europa.
Tornar