Títol Balls, ballarines i demi-mondaines en el primer cinema |
|
Autor Brotons Capó, M.Magdalena |
|
Abstract Des de les primeres filmacions d’Edison i els germans Lumière, protagonitzades per imitadores de Loïe Fuller i la seva dansa serpentina, el ball ha estat present en el cinema, amb imatges de grups ballant davant la càmera, o com a comparses de les més variades històries. En els films de Méliès i els seus imitadors és constant la presència de ballarines, soles o en grup, que interpreten un número de dansa o protagonitzen l’apoteosi final dels seus films. El cinema es va preocupar també per ballarines famoses com Cléo de Mérode, Carlota Zambelli, Tórtola València, o primeres figures dels Ballets Russes com Tamara Karsavina. I fins i tot per artistes que no eren ballarines de professió, com Régina Badet, de l’Òpera Comique de Paris; o dones famoses per la seva escandalosa vida privada com la Bella Otero o Christine Kerf. La ballarina que més èxit va tenir va ser Stascia Napierkowska, que va protagonitzar nombrosos melodrames per a la Gaumont. |
|
Edició 11è Seminari (2017) Presències i representacions de la dona en els primers anys del cinema. 1895-1920 |