Fabricant | desconegut |
Títol | [Moviment planetari] |
Cronologia | 1840-1890 |
Registre | 2639-04 |
Placa de vidre per a llanterna màgica, amb imatge mòbil amb sistema de cremallera, corresponent a una lliçó d’astronomia. La projecció d’imatges amb la llanterna com a instrument educatiu ja va ser anunciada per diversos autors poc temps després de la seva invenció. És el cas, per exemple, de Johannes Zahn, que a finals del segle XVII va ser un dels primers defensors de l'ús d’aquest dispositiu amb finalitats pedagògiques. Inicialment, aquest ús educatiu va correspondre sobretot a institucions culturals, que van sorgir a les principals ciutats europees amb la intenció de difondre coneixements en un moment en què diversos sectors de la societat se sentien interessats pels avenços tècnics i pels descobriments que es produïen. Les projeccions de llanterna màgica van ser incorporades a les conferències que organitzaven com una eina de primera magnitud per a la comunicació d’informació a través de les imatges. A partir de mitjans del segle XIX les projeccions de llanterna es varen començar a introduir en escoles i instituts i també, però amb un sentit més evangelitzador, en les organitzacions religioses.
Vídeo Tornar