Català Español English Français
Activitats

Una altra mirada. Els personatges femenins del Cinema Clàssic

Curs de Cinema

Àmbit:Audiovisuals
Tipus:Curs
Dates:
Acte ja realitzat
Lloc:Museu del Cinema
Preu:85 €; Club d'Actors: 65 €; Club Cultura: 70 €; jubilats i aturats 70 €, Menors de 30 anys: 35 €

D'una banda, el curs proposa als alumnes un apropament a l'Edat Daurada de la Història del Cinema nord-americà des de l'estudi dels grans personatges femenins i les actrius que els han interpretat, analitzant diferents aspectes (rols, arquetips i estereotips, funcions narratives, estètiques i simbòliques) de la representació de la dona al cinema i les seves evolucions/involucions al llarg dels anys, tot acotant-los en el fecund marc dels gèneres cinematogràfics --la comèdia, el melodrama i el cinema negre en seran els principals, però també es tractarà el western i el fantàstic.

De l'altra, i com a necessari contrapunt a la sovint esbiaixada visió de la feminitat de l'imaginari hollywoodià, el curs planteja el seguiment en paral·lel de l'evolució de la figura de la dona en la societat nord-americana de l'època, contextualitzant cada pel·lícula analitzada en el seu present històric (els feliços anys vint, la Gran Depressió, la Segona Guerra Mundial, el naixement de la societat de consum...) i enriquint-la amb pinzellades de la teoria cinematogràfica feminista d'analistes de la talla de Molly Haskell, Laura Mulvey, Teresa de Lauretis o Janet Staiger.

Dies: 15, 22, 29 gener, 5 i 12 febrer de 10.30 a 13.30. Professor: Sergio López. Preu: 85 €; Club d'Actors: 65 €; Club Cultura: 70 €; jubilats, estudiants i aturats 70 €, Menors de 30 anys: 35 € (S'assignaran dues places per ordre d'inscripció). Matrícula: fins al 8 de gener, a la taquilla del Museu del Cinema, per a / e: institutestudis@museudelcinema.cat i ingressant l'import en el compte corrent de Caixabank ES14 2100 0002 55 0201426275, indicant el nom de l'alumne i curs "Una altra mirada"